Monday, June 6, 2011

Luruskan Hatiku Ya Allah

بسم الله الرحمن الرجيم 
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani



اللهم يا مقلب القلؤب,ثبت قلبي علي دينك
Ya Allah Tuhan yang membolak-balikkan hati, teguhkanlah hati-hati kami kepada agama-Mu.

Ya Allah…
Dengan berkat nabi-Mu dan berkat guruku,
Luruskanlah hatiku agar agamku lurus,
Betulkan hatiku agar aku ikhlas selalu,
Tetapkanlah hatiku agar aku tak tergugat
Dengan ujian yang menimpa.

Ya Allah…
Tuhan yang menciptakan hati,
Bersihkanlah hatiku agar  tidak merosakkan agamaku
Dan tidak juga merosakkan kehidupan orang lain.

Ya Tuhanku
Yang membolak-balikkan hati,
Kuatkanlah hatiku agar keyakinanku tidak berubah
Supaya aku sentiasa tabah.

Ya Tuhanku…
Engkau rasakanlah hatiku
Sentiasa bersama-Mu,
Supaya aku rasa ada yang melindungiku,
Agar aku tidak rasa sepi di dalam hidupku,
Aku merasa malu melanggar perintah dan sentiasa
Siap sedia melaksanakan perintah-Mu.

Ya Allah…
Tuhan yang menjaga hati,
Luruskanlah hatiku,
Agar seluruh hidupku menjadi baik,
Supaya tidak khianat dan tidak hasad
Dan tidak berdendam sesama manusia.

Ya Tuhanku…
Limpahkanlah ke dalam hatiku
Lilin dan hikmah
Hingga aku dapat menyuluh hati
Dan menyuluh hidupku
Supaya lahir batinku menjadi taat.

Ya Allah…
Aku berharap agar Engkau makbulkan permintaan ku ini…
Amiin Ya Rabbal’alamin.

No comments:

Post a Comment