Thursday, August 11, 2011

Dhuha-Mu...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


Alhamdulillah syukur masih lagi diberikan nafas dan nyawa untuk hidup dimuka bumi ini. Selawat dan salam buat kekasih Allah, Nabi Muhammad s.a.w. Mudah-mudahan hari ini dipermudahkan segala urusan dan sentiasa dibawah rahmat dan redha-Nya.

            Waktu sudah pun separuh siang. Masih lagi dalam waktu dhuha. Apa tunggu lagi? Luangkan masa sekejap untuk menunaikan solat Dhuha. Banyak fadhilat yang boleh kita ambil dari solat dan waktu ini. Di kala manusia lain sibuk dengan urusan dunia, mari kita luangkan masa sedikit menunaikannya.
            Lepas solat Dhuha pasti ada doanya bukan? Mari kita hafal dan hayati doa tersebut. Boleh lihat pada klip video di bawah ini. InsyaAllah mudah-mudahan dapat barakah dari solat ini dan rezeki kita di murahkan. Amiin..


            Rezeki… banyak rezeki yang telah Allah kurniakan pada kita setiap hari. Cuma kita yang kurang berfikir dan kurang bersyukur pada-Nya. Sebab apa? Setiap hari ada kita bangun dari tidur pada waktu pagi kita ucap Alhamdulillah dan syukur pada-Nya? ‘Alhamdulillah hidup lagi hari ni…’ Mudah saja ayat itu bukan. Jadi apa tunggu lagi, jadikan ucapan Alhamdulillah sebagai amalan harian sebagai tanda kita bersyukur pada-Nya.

            Rezeki itu tidak semestinya wang atau harta. Boleh jadi Allah bagi rezeki dalam bentuk kegembiraan, keputusan peperiksaan cemerlang dan tubuh badan yang sempurna dan sihat (contohnya boleh melihat, mendengar dan bercakap). Sebenarnya banyak lagi tidak terhitung dan tidak mampu untuk membayarnya. Cuba kita fikir-fikirkan ya…


***Sama-Sama Tingkatkan Ilmu, Iman Dan Amal***

No comments:

Post a Comment